Wednesday, December 4, 2013

gembira dalam sedih

 Ceritanya bermula bila aku berkerja di Jempol selama 9 hari,
aku berkerja seperti biasa hingga lah saat aku bertemu denganya,
niat di hati cuma nak gurau gurau sebab time tu ak saja ajak jumpa masa hari ahad (kalau tak salah)
untuk kali pertamanya aku memberani kan diri setelah hampir 1 tahun aku menyendiri

Si dia yang bernama Farah (nama singkatan),
ak mengenalinya di wechat, macam shantek je,macam shomel je(haha ayat cam tut je)
time tu ak ajak farah ni jumpa di cubprix, saja suruh bawak jajan untuk aku (gurau gurau)
time tu hari sabtu, tapi masa tu Farah kata dia tgah study, jadi tak dapat la kami berjumpa,
teruskan kerja seperti biasa mengadap race,tido, tgok balik pastu tido balik,
sampai lah abis semua race petang tu.

Esok harinya Farah ada cakap nak dtg tgah hari bawak jajan katanya,
ak ingat dia main main la, jadi pukul 12 tengah hari dah balik ke homestay aku coz tukar orang,
(hehehe..) tak larat nak jaga dari pagi sampai ke petang.
tengah sedap sedap aku baring tiba tiba fon ak ada msj dari Farah dia cakap dia ada kat sana dah,
ingat kan dia main main je nak kene kan ak, rupa rupanya betul2 dia ada kat sana,
niat kat hati memang tak nak pergi, tapi tak elok pulak dah janji dengan dia,
so terpaksa la aku bawak bodyguard aku 2 org temankan, almaklum la segan la,
sampai je ak di cubprix, ada jugak terfikir macam nak patah balik, time tu hati aku dah (dup dapx32)
tapi si kawan aku sorang ni paksa aku suruh jugak pergi, jadi aku pun pergi, walaupun segan
terpaksa letak tepi dulu segan ak tu, then call dia tanya dia kat mana semua, dengan hati tak boleh duduk diam ak pergi cari Farah.

Sampai je ak kat tempat yg dijanjikan aku ternampak dia dengan seorang lagi kembarnya (ema a.k.a kakak angkat :P)
time tu memang terkejut jugak la coz dia bawak jajan untuk ak, sekali betul2 lah dia bawak, macam nak pergi berkhelah pulak, hihihi... (thank awk coz bawakn untuk sy )
nak dijadikan cerita time tu kami jalan2 je kat sana (sambil borak2 kosong)
gaya macam dah lama kenal, haha macam klakar je, walaupun tak lama kami lepak kat situ,
sebab dia pun nak balik dah time tu sebab ak lambat sampai kot, sian dia lama tggu ak (sorry buat awk tggu) hehe...

Sebelum balik tu ak kasi dia top/baju cubprix sebagai terima kasih coz sudi bawak jajan tu,
ada jugak ak pelawa nak tlg antar kan ke kereta dia, tapi naik Van Cubprix la,
time tu macam happy semacam je ak, haha..
masa nak hantar dia pegi kat kereta singgah kejab kat kedai bawah tu, and time tu sempat jugak bergambar dengan dia (tak boleh upload lagi tanpa kebenaran dia), memang happy la aku time tu, bak kata org tido tersenyum la, hahaha (merepek)

Dijadikan cerita esok (2 hari sebelum ak balik ) nya tu, saja mintak dia tlg beli kan nescafe ais, alololo sweetnya dia, saja nak jumpa dia, borak punya borak malam tu makan malam dengan dia, huhu.. sorry la tak makan habis sebab time tu perut masuk angin kot, tak makan dari tengah hari,
tapi apa kan daya kan, bila difikirkan balik, itu cuma sementara, walaupun sebelum ak bertolak balik pada malam tu, rasa berat hati untuk ak tinggakan tempat tu, tak tahu kenapa, ditambah dengan music background lagu sedih (radio) hampir nangis woo...

rasanya cukup lah aku cerita sampai kat sini, selebihnya ak simpan semua dalam hati ak,
walaupun kenal dia hanya seketika tapi bagaikan kenal dia sudah cukup lama,
sebak pulak ak nak tulis cerita selanjutnya, takpe la kalau aku okay nanti, In syaa Allah ak cerita lagi,
btw ak happy sekarang tgok dia dah berubah ke jalan yang lebih baik, harap awk teruskan ye,
jangan lupa solat, banyak2 kan lah berdoa, sy hanya mampu kirimkan doa kepada awk, jangan marah2,
muka awk kalau marah macam nak makan org tau, hehehe... (gurau2) awk ada satu senyuman yang menawan, so kekalkan lah, semoga awak sihat selalu dan bahagia my Bantal <3 b="">

In syaa Allah kalau umur yang panjang kita jumpa lagi..


andai kamu dikeji,andai kamu di benci, semestinya masih ada yang menyayangimu,
ikhlaskanlah hatimu dalam mencari ilmu..smoga diredhai...In Syaa ALLAH....

Assalamualaikum...

No comments: